Opći uvjeti poslovanja

Tekst ugovora ne pohranjuje se pri bukiranju. Opće uvjete poslovanja, koji Vam stoje na raspolaganju u PDF-formatu možete samostalno pohraniti.

1. Pravni odnosi

1.1. Pravni odnos između vas kao kupca i Adrialin d.o.o., Krčka 2a, 53270 Senj, Kroatien, uneseno u Handelsgericht Rijeka pod brojem 020025972 (u daljnjem tekstu ADRIALIN, „Organizator putovanja" ili „Organizator") se rukovodi zakonskim odredbama i sljedećim uvjetima putovanja (OU), koji dopunjuju i dopunjuju zakonske odredbe. Rezervacijom svaki gost priznaje ove uvjete kao obvezujuće isključivo za sebe i za osobe koje suprijavljuje.

1.2. Opće uvjete poslovanja možete pronaći u katalogu ili online (verzija za printanje).

2. Sklapanje ugovora o smještaju

2.1. Rezervaciju mogu izvršiti punoljetne osobe pisanim putem, usmeno, telefonom ili putem interneta kod ADRIALIN-a. Svojom rezervacijom dajete obvezujuću ponudu ADRIALIN-u za sklapanje ugovora o smještaju, pri čemu ste vezani svojom ponudom sve dok je ADRIALIN pismeno ne potvrdi ili otkaže. Ugovor o smještaju je sklopljen kada ADRIALIN pošalje online potvrdu rezervacije/račun u tekstualnom obliku, koji se šalje odmah e-mailom, a najkasnije u roku od 7 dana. Napomena: automatska potvrda primitka rezervacije od strane ADRIALIN-a putem e-maila, koja se šalje u slučaju online rezervacija, nije potvrda rezervacije.

2.2. Upozoravamo da po zakonskim propisima na ponuđene usluge ne postoji pravo na opoziv već samo vrijede zakonska prava na odstupanje i otkazivanje.

2.3. Turističke agencije i drugi ponuditelji nastupaju samo kao posrednici.

2.4. Ako objekt nije dostupan, ADRIALIN može kupcu ponuditi jednu ili više odgovarajućih alternativa. Vi i organizator putovanja niste vezani ovom novom ponudom. Ako je želite prihvatiti, postupak je isti kao i za novu rezervaciju.

2.5. Želje gosta rado primamo i proslijeđujemo iste iznajmljivačima odnosno pružateljima usluga. No, ADRIALIN ne preuzima nikakvu garanciju glede toga. Posebne želje kao i rezervacije pod nekim uvjetom moguće su samo, ako ADRIALIN to pismeno potvrdi.

3. Plaćanje

U postupku rezervacije možete odabrati između sljedećih varijanti plaćanja:
- plaćanje putem banke (doznakom)
- Plaćanje terećenjem računa /Lastschrift/ (samo u Njemačkoj i Austriji)
Pritom se osjetljivi osobni podaci na internetskoj mreži kao što su broj računa, ime i adresa šifriraju uz pomoć SSL tehnologije.
- Za kratkoročne rezervacije možda neće biti dostupne sve gore navedene opcije plaćanja.

3.1. Plaćanje

3.1.1 Po primitku potvrde rezervacije potrebno je odmah uplatiti kauciju za zakupninu Iznos ovisi o rezerviranom objektu i unaprijed je prikazan u ponudi. kaucija za zakupninu bit će odbijen od ukupnog iznosa nakon fakturiranja.

3.1.2. Datum dospijeća nalazi se u potvrdi rezervacije.

3.1.3 Račun će biti ispostavljen po primitku ostatka iznosa

3.1.4. Za rezervacije napravljene od 50. dana prije početka putovanja (kratkoročne rezervacije), ukupni iznos naplaćuje se odmah.

3.1.5. Ukoliko kaucija za zakupninu ili preostali iznos, odnosno cijeli iznos najma u slučaju kratkoročnih rezervacija nije zaprimljen na vrijeme, ADRIALIN može odbiti pružanje usluge. Osim toga, ADRIALIN može raskinuti ugovor nakon opomene i određivanja roka. Organizator može zahtijevati naknade za otkazivanje kao kompenzaciju u skladu s ljestvicama za otkazivanje navedenim pod točkom 8.2, pod uvjetom da u to vrijeme već nije postojao nedostatak u najmu koji bi davao pravo na poništenje.

3.2. Plaćanje postupkom terećenja računa (samo s njemačkim ili austrijskim bankovnim računom)
Kod plaćanja izravnim zaduženjem ovlašćujete ADRIALIN, uz pomoć Sparkasse Baden-Baden Gaggenau, Sophienstr. 1, D-76530 Baden-Baden, za prikupljanje plaćanja s navedenog računa putem SEPA izravnog zaduženja i naložiti svojoj kreditnoj instituciji da poštuje ta izravna zaduženja. Otkazni rok se skraćuje na jedan dan. Primjenjuju se uvjeti dogovoreni s vašom kreditnom institucijom. Izravno terećenje nije moguće sa štednih računa.

3.3.Ako ste rezervaciju izvršili preko portala nekog drugog ponuditelja i plaćanje izvršili prema istom, onda se ono ravna prema odredbama odgovarajućeg ponuditelja. Molimo Vas da se u svezi s time raspitate kod svog ponuditelja.

4. Bonovi

4.1. Ako imate Kod kupona za kupon za neposredni popust i želite ga iskoristiti prilikom rezervacije, potrebno ga je unijeti prilikom rezervacije. Ukupna cijena tada se umanjuje za vrijednost bona. Naknadno kreditiranje postojećih rezervacija nije moguće.

4.2. Ako Vam je na temelju neke akcije ponuđen bon ili su određeni objekti oglašeni s bonom za povrat novca, onda vrijede odgovarajući uvjeti za bonove.

5. Dokumenti o putovanju

5.1. Putni vaučer bit će poslan kupcu uz plaćanje iznosa putovanja ili ukupnog iznosa najma. Ako se preostali iznos plaća na licu mjesta, voucher će biti poslan nakon primitka ugovorne kaucije za zakupninu. Putni vaučer identificira vas kao stanara u odnosu na nadzornu putničku agenciju ili vlasnika ključa na licu mjesta (recepcija, upravitelj objekta) ili hotela ili turističkog naselja. Sadrži upute do nadzorne putničke agencije ili do rezerviranog objekta, njihovu adresu i telefonske brojeve te vrijeme prijave. Kupac treba imati na umu da će preostali putni dokumenti biti poslani tek nakon što se primi puna uplata.

5.2. Molimo da nas odmah obavijestite ako niste primili svoje putne dokumente od nas najmanje 5 dana prije polaska. U tom slučaju ćemo ih poslati odmah, uz vašu uplatu. Ako nas ne obavijestite i ne započnete putovanje zbog nedostatka putnih dokumenata, to moramo tretirati kao otkazivanje s troškovima.

5.3. Ako ste rezervaciju izvršili preko portala nekog drugog ponuditelja, moguće je da svoju dokumentaciju o putovanju nećete dobiti od ADRIALIN-a, nego od tog ponuditelja. Molimo Vas da se u svezi s time raspitate kod svog ponuditelja.

6. Usluge, cijene

6.1. Opseg i priroda usluga koje ADRIALIN pruža kao dio ugovora o smještaju vrijede isključivo za opise, ilustracije i podatke o cijenama u katalozima ili na web stranici ADRIALIN-a, koji vrijede za razdoblje putovanja, kako su postali osnove ugovora, kao i one na njima referentni podaci u potvrdi rezervacije. Dopunski ugovori koji mijenjaju opseg ugovornih usluga zahtijevaju izričitu potvrdu u tekstualnom obliku.

6.2. Jedinice lokalne samouprave naplaćuju paušalnu pristojbu po osobi i danu, te se istu naziva „lokalna taksa“ ili „boravišna taksa“. U opisu smještajne jedinice provjerite je li ona već uračunata u cijenu, ili se mora platiti na licu mjesta.

6.3. U opisu objekta je navedeno jesu li neke od navedenih usluga uključene u cijenu ili se plaćaju dodatno: potrošnja struje, vode i plina, posteljina, završno čišćenje i ostale dodatne usluge, koje su kao takve navedene u opisu.

6.4. Sve druge dodatne usluge su kao takve označene i plaćaju se na licu mjesta.

6.5. Pri predaji ključeva može biti zatražen prikladan iznos (kaucija) kao sigurnosni polog za moguće štete. Po primopredaji objekta na kraju boravka vraća se kaucija.

6.6. Vi kao korisnik usluge dužni ste apartman ili kuću za odmor očistiti prije odlaska, neovisno o završnom čišćenju od strane pružatelja usluge smještaja. Završno čišćenje obuhvaća pranje i slaganje posuđa, uklanjanje smeća i metenje svih prostorija, tako da se objekt pružatelju usluga može predati pometen.

6.7. U opisu objekta je navedeno, nalaze li se u objektu ručnici ili se moraju ponijeti. Vlasnici objekata ponekad daju na raspolaganje kuhinjske krpe, ali mi općenito preporučamo da ih ponesete sa sobom. U pravilu isto tako trebate ponijeti toaletni papir (osim u hotelima) te sredstva za pranje i čišćenje.

6.8. Ako su dodatni ili dječji kreveti na raspolaganju, u opisu dotičnog objekta pronaći ćete odgovarajuću uputu. Dodatni i dječji kreveti moraju se navesti u rezervaciji i moraju se potvrditi te biti označeni na putnom dokumentu (voucheru).

6.9. Jesu li kućni ljubimci dozvoljeni ili ne, pronaći ćete u opisu dotičnog objekta. Kućnog ljubimca svakako morate navesti u rezervaciji, čak i ako je prema opisu objekta dozvoljen. Dozvola u pravilu vrijedi samo za jednog kućnog ljubimca. Ukoliko kućni ljubimci nisu dozvoljeni, to ne znači da u kući, apartmanskom naselju itd. nema kućnih ljubimaca ili da se u objektu koji ste rezervirali privremeno ne drže kućni ljubimci. Ako su kućni ljubimci dozvoljeni, to ne znači automatski da se smiju slobodno kretati, uvijek i posvuda. U mnogim apartmanskim naseljima su bazeni i zelene površine zabranjene za pse, te prije svega restorani i sl. Može postojati i obveza vezivanja psa. Psima je zabranjen pristup bazenima pojedinačnih kuća. U mnogim mjestima su javne plaže zabranjene za kućne ljubimce, pa je tada potrebno biti mobilan.

6.10. Za posebne ponude, npr. 14=10 ili 7=5, kod popusta na cijenu smještaja u postotcima, kod posebnih akcija kao npr. popust za rane rezervacije ili posebne ponude, eventualno se moraju platiti promjenjivi sporedni troškovi za vrijeme trajanja boravka. Ukoliko se kod posebnih ponuda preklapaju dva razdoblja, onda je popust uvijek na nižu cijenu po tjednu odnosno danu.

6.11. Ukoliko ADRIALIN izričito u ime trećeg posreduje u programima nekog drugog tour operatora ili pruža pojedine usluge drugih pružatelja usluga, npr. izlete, letove, rent-a-car, itd., tada ADRIALIN odgovara samo za pravilno pružanje usluge posredovanja, ali ne i za samu uslugu. Potpisivanje posredovanih ugovora i njihov sadržaj reguliran je zakonskim odredbama koje se na njih odnose i eventualno uvjetima pojedinog ugovornog partnera.

7. Promjene usluga

7.1. Promjene ili odstupanja pojedinih usluga od dogovorenog sadržaja ugovora o smještaju koje postanu nužne nakon sklapanja ugovora, a koje mi nismo učinili protivno dobroj vjeri, dopuštene su samo ako promjene i odstupanja nisu značajna i ne utječu na ukupnu prirodu rezerviranog putovanja. Bilo koja jamstvena potraživanja ostaju nepromijenjena u onoj mjeri u kojoj su promijenjene usluge neispravne.

7.2. Također imate pravo na prava navedena u prethodnom paragrafu u slučaju značajne promjene u izvedbi i morate ih ostvariti odmah nakon obavijesti o značajnoj promjeni.

7.3. Izmjene unutar postojeće rezervacije (povećanje broja gostiju ako je dozvoljeno ili produžetak boravka) ADRIALIN će izvršiti uz naknadu od 30 €. Ostale izmjene rezervacije tretiraju se kao storniranje.

7.4.1. Promjene rezervacije ne mogu se napraviti unutar zadnjih 7 dana prije dolaska. Svi dodatni troškovi nastali zbog promjene rezervacije unutar zadnja 3 tjedna prije dolaska mogu se platiti samo izravnim zaduženjem.

7.4.2. Promjene kod rezervacija krstarenja moguće su samo do 60 dana prije putovanja. Naknada za promjenu rezervacije iznosi 5% utvrđene cijene chartera. U slučaju otkaza pojedinih osoba (promjene stvarnog broja putnika) unutar 3 dana prije putovanja, plaća se rezervirana usluga (polupansion ili puni pansion) i za osobe koje su otkazale.

8. Storno

8.1. Od ugovora o smještaju možete odustati bilo kada prije početka razdoblja najma. Izjava o odustajanju nije vezana uz poseban obrazac, ali preporučamo pisanu izjavu o odustajanju ili e-mail sa zahtjevom za potvrdu zbog provjerljivosti za obje strane. Za povlačenje je odlučujući datum primitka obavijesti o povlačenju kod ADRIALIN-a.

8.2. Iznos našeg zahtjeva za naknadu za otkazivanje ovisi o trenutnim uvjetima otkazivanja dotičnog objekta. Oni su prikazani na našoj web stranici nakon izračuna cijene i uključeni su u vašu potvrdu rezervacije.

8.3. Ukoliko želite prenijeti rezervaciju na zamjenskog korisnika, zamjena ne podliježe gore navedenim uvjetima otkazivanja. Preduvjet je dakako da ADRIALIN kao organizator putovanja pravodobno dobije obvezujuću obavjest, kako bi se mogle poduzeti potrebne promjene. Daljnji uvjet je da zamjenski korisnik usluge udovoljava posebnim zahtjevima putovanja i da je to u skladu sa zakonskim propisima i odredbama. Kada organizator putovanja potvrdi promjenu imena, novi korisnik usluge preuzima prava i obveze koje proizlaze iz ugovora o smještaju .ADRIALIN naplaćuje troškove nastale pri promjeni rezervacije u visini od 30 Eura po promjeni.

8.4. Vi ste kao gost ovlašteni ADRIALIN-u kao organizatoru dokazati da nije nastala nikakva šteta ili da je nastala znatno manja šteta nego što je zahtijevani paušal.

8.5. Ako ste rezervaciju izvršili preko portala nekog drugog ponuditelja, mogu dospijevati drukčije naknade za slučaj odustajanja od putovanja. U svezi s time molimo Vas da se informirate kod svog ponuditelja.

8.6. Upiti za storniranja rješavaju se u pravilu unutar jednog radnog dana. Ukoliko iz storniranja proizlazi povrat novca za klijenta, isti će biti isplaćen bez zadrške u najkraćem roku istim platnim putem kako je i uplaćen, tj. koji je bio odabran prilikom rezerviranja.

9. Odstupanja/otkazivanje od strane ADRIALIN-a

9.1. ADRIALIN može odustati od ugovora o smještaju prije početka razdoblja najma ili raskinuti ugovor o smještaju nakon početka razdoblja najma:
a) bez pridržavanja rokova, ako putnik usprkos opomenama ometa realizaciju putovanja ili svojim ponašanjem ugrožava druge ili se ponaša suprotno pravilima.
b) bez pridržavanja rokova, ukoliko je putovanje poslije zaključivanja putnog ugovora iz razloga nepredvidljive više sile ili štrajka znatno otežano, ugroženo ili nemoguće.
Ukoliko ADRIALIN raskine ugovor o smještaju sukladno točki a),plaćanje ukupnog iznosa postaje ništavno
Ako ADRIALIN odustane od ugovora u skladu s b) prije početka razdoblja najma, svi uplaćeni iznosi bit će odmah vraćeni; daljnji zahtjevi su izričito isključeni.
Ako ADRIALIN raskine ugovor u skladu s točkom b) nakon početka razdoblja najma, bit će Vam vraćen onaj dio ukupne cijene koji odgovara ušteđenim troškovima ADRIALIN-a.

9.2. Ukoliko je minimalni broj sudionika naveden u opisu objekta ili u drugim dokumentima koji su postali dio ugovora, ADRIALIN može odustati od ugovora o smještaju najkasnije 22. dana prije početka putovanja ukoliko taj broj nije postignut. Ako ADRIALIN u tom slučaju odustane od ugovora o smještaju, gost može zahtijevati zamjensku ponudu, pod uvjetom da je ADRIALIN to u mogućnosti osigurati iz svoje ponude bez dodatnih troškova za gosta. U suprotnom, kupcu će se bez odgode vratiti sva uplaćena ukupna cijena.

10. Opremljenost objekta koji se iznajmljuje

10.1. U apartmanima i kućama za odmor posuđe i pribor za jelo su u pravilu potpuni i dovoljni za broj rezerviranih osoba. U osnovnu opremu svakako spada hladnjak i stoga se ne navodi eksplicitno u opisu objekta. Svi drugi električni kućanski aparati se nalaze u objektu samo ako su izričito navedeni u opisu objekta.

10.2. Ako objekt raspolaže sa prijemom satelita ili kabelske televizije naći ćete te točke u opisu objekta. No, to ne znači da ćete moći gledati programe na Vašem jeziku.

10.3. Ako je u opisu naveden vrtni namještaj, nije obavezno za svaku osobu jedna vrtna stolica raspoloživa. Ležaljke i suncobrani su također samo prisutni, ako su spomenuti u opisu objekta.

10.4. Svi naši objekti posjeduju dozvolu za iznamljivanje i kategorizaciju državnih organa. No, imajte na umu da su objekti za odmor građeni isključivo za te svrhe, što se često odražava na opremi i namještaju. U drugim državama vrijede drugi propisi u gradnji, tako ograde mugu biti niže, stube strmije, vrata i prozori drugačiji i bez zaštite od buke. Često samo iznajmljivači koriste objekte kroz godinu, tako da mogu nalaziti zaključane spremljene stvari u objektu.
Međunarodno uobičajena klasifikacija hotela po zvjezdicama daje dojam o standardu hotela, a nastaje važećim propisima države u kojoj se nalazi.

10.5. Kod unošenja veličine apartmana u kvadratnim metrima, radi se o unosu od prilike, koji mogu varirati do 10% Podaci o veličini sadržavaju osnovnicu svih prostorija koje su namijenjene da se koriste od gosta. Ovdje se osobito uračunavaju površine balkona, lođa, zimskih vrtova ili terasa.

11. Prava i obaveze gosta

11.1. Vi kao korisnik usluge smještaja imate pravo koristiti cijeli iznajmljeni objekt uključujući namještaj i predmete za svakodnevnu uporabu. Vi se obvezujete oprezno koristiti namještaj i inventar kao i eventualne zajedničke prostorije.

11.2. Vi ste obvezani nadoknaditi svu štetu koju ste Vi ili osobe iz vaše pratnje nanijele tijekom boravka u objektu.

12. Broj osoba

12.1. U smještajnom objektu se ne smije smjestiti više osoba nego što je navedeno u katalogu ili nego što je potvrđeno na putnom dokumentu (iznimka: dijete mlađe od 2 godine).

12.2. Ukoliko se u smještajnoj jedinici nalazi više osoba nego je to dogovoreno, pružatelj smještaja ima pravo odbiti odnosno izbaciti višak osoba, te naplatiti dotičnu cijenu usluge smještaja i sporedne troškove.

13. Vrijeme dolaska i odlaska

13.1. Na dan početka rezervacije je vrijeme prijema od 14 do 19 sati. Ako ne možete stići u navedenom vremenu, ne možemo garantirati uredan nastup rezervacije.

13.2. Na dan odlaska iznajmljene objekte morate napustiti najkasnije do 10 sati te ih predati vlasniku objekta ili njegovom zastupniku.

14. Odgovornost

14.1. ADRIALIN odgovara za savjesnu pripremu putovanja u okvirima obaveze pažljivog postupanja urednog trgovca
a) savjesnu pripremu usluga smještaja
b) pažljiv odabir i nadzor pružatelja usluga
c) ispravnost opisa usluga
d) pravilno pružanje ugovorom dogovorenih usluga.

14.2. Odgovornost ADRIALIN-a za štetu koja nije tjelesna ozljeda ograničena je na trostruki iznos cijene najma, ukoliko šteta najmoprimcu nije prouzročena namjerno niti krajnjom nepažnjom ili ako ADRIALIN odgovara za štetu koju je najmoprimac pretrpio isključivo krivnjom davatelj usluga.

14.3. Zahtjev za naknadu stete prema ADRIALIN-u je utoliko ograničen ili isključen, ukoliko se temeljem međunarodnih sporazuma ili na njima temeljenim zakonskim propisima, koji se trebaju primijeniti na usluge izvršene od strane davatelja usluga, zahtjev za naknadu štete prema davatelju usluge može istaknuti samo pod određenim preduvjetima ili ograničenjima ili je pod određenim preduvjetima iskljućen.

14.4. Prema zakonskim odredbama dužni ste u slučaju bilo kakvih smetnji po pitanju rezerviranih usluga, učiniti sve što je u Vašoj moći kako bi se smetnje uklonile i šteta svela na najmanju moguću razinu. To znači osobito obvezu odmah prijaviti prigovore na navedeneni lokalni kontakt, kako je navedeno na putnom dokumentu. U slučaju kažnjivih propusta potrebno je odmah obavijesti o nedostacima, kako bi organizator putovanja mogao nadoknaditi načinjenu štetu.

14.5. Izvršitelji usluge (vlasnici, čuvari ključa, agencije itd.) nemaju funkciju prestavnika niti su predstavnici ADRIALINA, niti imaju ovlasti preuzeti prigovore i izdavati pravne izjave i/ili primiti.

14.6. Prava na naknadu zbog neispunjenih putnih usluga, koje su dogovorene ugovorom, možete ostvariti u roku od 1 mjeseca nakon ugovorom predviđenog završetka putovanja kod ADRIALINA, pri čemu Vam preporučamo pismeni oblik. Vaša putnička agencija nije ovlaštena preuzimati garancije i zahtjeve za naknadu štete. Preduvjet je da putna usluga nije ispunjena kako je to ugovorom dogovoreno, te da ste to odmah prijavili i da nije uslijedila odgovarajuća zamjena usluge. Ukoliko manjkave usluge narušavaju tijek putovanja imate pravo na raskidanje ugovor o smještaju.Preduvjet je svakako da ste od ADRIALINA zahtijevali zamjenu usluge u određenom roku, te da usluga nije zamijenjena u odgovarajućem roku.

14.7. Vašu reklamaciju možete uputiti pismeno na poštansku adresu navedenu pod točkom 1.1. ovih općih pravila ili na e-mail-adresu od koje ste dobili potvrdu rezervacije. Odgovor na reklamacije dobit ćete u pravilu u roku od 14 dana od njihovog prispijeća u ADRIALIN.

14.8. Za navode u opisu mjesta organizator ne može preuzeti odgovornost, budući da nisu predmet ugovora i na njihov nastanak ne može imati utjecaja kao što i nema provjere o njihovoj točnosti.

14.9. Razdoblje zastare od jedne godine nakon završetka smještaja kako je predviđeno ugovorom smatra se dogovorenim između vas i ADRIALIN-a.

14.10. Odstupanje prava prema ADRIALINU trećim osobama isključeno je i za supružnike i rođake prvog stupnja. Također je nedopušteno unovčavanje prava sudionika putovanja sudskim putem od trećih osoba u vlastito ime.

14.11. Oštećenja na prtljazi ili zakašnjela dostava prtljage kod putovanja zrakoplovom i drugim prijevoznim sredstvima moraju se odmah, na licu mjesta, prijaviti nadležnom prijevozniku i o tome sačiniti pismena potvrda (npr. Lost Report kod zrakoplovnog prijevoza), kako ne bi došlo do gubitka prava na podnošenje zahtjeva prema međunarodnim sporazumima.

15. Odredbe putovanja

15.1. Za Hrvatsku, Italiju, Spanjolsku, Francusku, Austriju i Tursku državljani Europske Unije trebaju važeću putovnicu ili osobnu kartu (za boravak kraći od 30 dana).

15.2. Državljani država koje nisu članice Europske Unije sami odgovaraju za pridržavanje i provođenje svih propisa, koji za njih važe, a tiču se viza, cijepljenja i carinskih propisa. Sve troškove, koji bi mogli nastati radi ne pridržavanja snosi sam gost.

15.3. Uz naknadu od 20,00 EUR izdajemo posebne potvrde, koje su potrebne za izdavanje vize i koje šaljemo poštom.

16. Djelovanje i nadležnost suda

16.1. Ništavost pojedinih odredbi ugovora o smještaju nema za posljedicu ništetnost cjelokupnog ugovora o smještaju.

16.2. Gost može tužiti tour-operatora samo na sjedištu istoga.

16.3. U slučaju tužbi organizatora putovanja protiv klijenta mjerodavno je klijentovo mjesto stalnog boravka. . Za tužbe protiv kupca, odnosno ugovornih partnera u ugovoru o smještaju, koji su trgovci, pravne osobe javnog ili privatnog prava ili osobe koje svoje prebivalište ili uobičajeno boravište imaju u inozemstvu ili čije prebivalištili uobičajeno boravište u trenutku podizanja tužbe nije poznato, ugovara se nadležnost suda u sjedištu organizatora putovanja.

16.4. Navedene odredbe ne vrijede
a) ako i u mjeri u kojoj odredbe međunarodnih ugovora koje se primjenjuju na ugovor o smještaju između gosta i organizatora putovanja i koje se ne mogu ugovorom isključiti idu drugačije u korist gosta ili
b) ako i ukoliko su neobvezne odredbe koje se primjenjuju na ugovor o smještaju u državi članici Europske unije kojoj gost pripada povoljnije za gosta od sljedećih odredbi ili odgovarajućih zakonskih odredbi.

16.5. Europska komisija stavlja na raspolaganje platformu za rješavanje sporova online putem (OS). Ovu platformu možete naći pod http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Naša adresa e-pošte glasi : info@adrialin.hr . ADRIALIN nije dužan sudjelovati u arbitražnom postupku.